4. nodaļa

Sabata atpūta

1 Tādēļ, ņemot vērā, ka solījums ieiet Viņa atpūtā [mierā] joprojām ir spēkā, tad būsim uzmanīgi, ka neviens no jums [jūsu starpā] nebūtu tāds, kurš izrādītos to tomēr neaizsniedzis [nesasniedzis].

2 Šīs labās ziņas, ka Dievs ir sagatavojis šādu atpūtu tika paziņotas mums gluži tāpat, kā tās tika paziņotas viņiem [tēviem/ priekštečiem]. Bet šīs labās ziņas, kuras viņi dzirdēja, viņiem nekādi nepalīdzēja [nedeva nekādu labumu], jo klausīšanās nebija apvienota ar ticību [noticēšanu to vēstījumam].

3 Tagad mēs, tie kuri esam noticējuši, ieejam tajā atpūtā. Bet attiecībā uz pārējiem, gluži kā Dievs ir teicis: “Es zvērēju Savās dusmās, viņi neienāks Manā atpūtā,” neskatoties uz to, ka Viņa [Dieva] darbi [atpūta] bija gatavi jau kopš pasaules izveidošanas [radīšanas].

4 Mēs zinām, ka tā [atpūtas vieta] jau ir gatava, jo tā ir pieminēta Svētajos rakstos, kur ir minēts par septīto dienu, proti, “Septītajā dienā Dievs atpūtās no visiem Saviem darbiem.”

5 un atkal rakstu vietā virs šīs Viņš [Dievs] saka: “viņi nekad neienāks Manā atpūtā [atpūtas vietā].”

6 Tāpēc, ņemot vērā, ka dažiem joprojām atliek ieiet Viņa atpūtā [atpūtas vietā], un ņemot vērā, ka tie, kuri pirmie dzirdēja šīs labās ziņas dēļ savas neieklausīšanās [nepaļaušanās/ neticēšanas] tajā neiegāja,

7 tad Dievs atkal nolika konkrētu dienu ieiešanai Viņa atpūtā [atpūtas vietā], teikdams, ka tā ir “šodiena”. Dievs to pateica vēlāk caur (karaļa) Dāvida muti, ar vārdiem, kas jau tika minēti:

0 “Šodien, ja jūs dzirdat Viņa balsi, nenocietiniet [nenoslēdziet] savas sirdis.”

8 Jo, ja pravietis Jošua būtu devis viņiem atpūtu [atpūtas vietu], tad Dievs nebūtu vēlāk runājis par vēl kādu citu dienu.

9 Tā ka joprojām pastāv [ir pieejama] Sabata atpūta [atpūtas vieta] Dieva cilvēkiem. 

10 Katrs, kurš ieiet Dieva atpūtā [atpūtas vietā] arī atpūšas no saviem darbiem, gluži kā Dievs atpūtās no saviem.

11 Tāpēc darīsim visu, kas ir mūsu spēkos, lai ieietu šajā atpūtā [atpūtas vietā], lai neviens neietu bojā [neiznīktu/ nekristu] sekodams tam pašam neieklausīšanās paraugam.

Dieva Vārds ir dzīvs un aktīvs

12 Dieva vārds ir dzīvs un aktīvs [spēcīgs/ enerģisks/ operatīvs]. Tas ir asāks par jebkuru divpusēju zobenu un griež iekšā tik dziļi, ka tas šķir dvēseli un garu, salaidumus un kaulu masu [kaulu smadzenes]. Tas ir spējīgs [tam piemīt īpašība/ spēja] tiesāt (cilvēku) sirds domas un nolūkus [nodomus/ apņemšanos].

13 It nekas visā radībā nav apslēpts no Dieva [Viņam neredzams]. It viss ir kails un atvērts Viņa acīm, kuram mums par visu ir jādod norēķins [jāatbild]. 

14 Tādēļ, ņemot vērā, ka mums ir (šāds) varens augstais priesteris, kurš ir pacēlies cauri debesīm, pašā augšā – Jēzus, Dieva Dēls, tad turēsimies stingri pie Viņa apliecināšanas.

15 Jo mums nav tāds augstais priesteris, kurš nebūtu spējīgs just mums līdzi mūsu vājumā [vājībās], bet gan tāds, kurš ir ticis kārdināts visos iespējamos veidos, gluži tāpat kā mēs, bet – bez grēka [vainas/ pārkāpuma].

16 Tā ka droši iesim klāt pie labvēlības troņa, lai mēs varētu dabūt [iegūt/ saņemt] žēlsirdību [līdzjūtību grūtībās] un atrast [Viņa] labvēlību, lai tā mums palīdzētu vajadzīgā laikā.